reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Vladimír Inocent Szaniszló

Vladimír Inocent Szaniszló

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vysokoškolský učiteľ, večný hľadač pravdy, dialógu a vzájomnej výmeny ideí. Spolu s mladšími a staršími kolegami a študentmi rozvíjame obzory nášho poznania./L´enseignant academique, le chercheur eternel de la vérité, du dialogue et du changement des idées. Avec ses collegues et étudiants nous élargisons l´horisont de notre conaisance. Zoznam autorových rubrík:  Politická filozofiaVerejný životHľadanie koreňovSúkromnéNezaradené

reklama

Hľadanie koreňov

Zbytočná Európska Únia?

Vladimír Inocent Szaniszló

Zbytočná Európska Únia?

V podstate sa našim severo-západným susedom nedá diviť. Sú oveľa skúsenejší národ ako my. Takisto vnímam nielen ich prezidentovo kritické stanovisko k všetkému spoločnému v Európe (nakoniec aj thriller o Lisabonskú zmluvu). Hlavne problémy s eurom ako menou boli a budú stáť ešte veľa síl celú európsku integráciu. A môžem povedať, že keď som chodil zo Švajčiarska na SVK, tak som sa zvykol hádať (aj s vtedy po futbale chorým) EU komisárom o zbytočnosti pchať sa niekam kam nás nechcú. Avšak našich 6 rokov v EU zmenili nielen našu vlasť k podľa mňa pozitívnejšiemu obrazu. Práve preto oveľa viac dôverujem zmyslu EU integrácie, kam patrí (ako to prednedávnom povedal aj náš spoločný exprezident V. Havel) aj spoločná mena a hodnoty.

  • 4. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 546x
  • 0
Šport ako pokračovanie vojen (a víťazných) II.

Vladimír Inocent Szaniszló

Šport ako pokračovanie vojen (a víťazných) II.

Včera som sa zaoberal chápaním (aj) futbalovej reprezentácie ako imidžu národa, alebo štátu vo svete, dnes som zažil pokračovanie.

  • 24. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 773x
  • 1
Krásna modlitebňa starších bratov vo viere neďaleko našich hraníc

Vladimír Inocent Szaniszló

Krásna modlitebňa starších bratov vo viere neďaleko našich hraníc

Už som o tom mieste, čo to počul, aj som sa už zastavil v tejto malebnej dedinke v tokajskej oblasti. Máme tu známych, ktorí museli po vojne opustiť Prešov,ale ktorých som tak vzdialene spoznal cez ich prácu v Rakúsku. A samozrejme skrze výborné tokajské, ktoré nám naposledy prezentovali pri veľkej bioetickej konferencii v Košiciach. Ale až posledná návšteva bola súčasne spojená aj prehliadkou miestnej pamätihodnosti. Tá dedinka sa volá Mád a jednou z jej pamätihodností je prekrásne zrekonštruovaná baroková synagóga z konca 18. storočia.

  • 22. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 210x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu